Czerń, jako klasyka elegancji biznesowej

W różnych kulturach czarny kolor ma inne znaczenie. I tak np. w Chinach jest on symbolem szczęścia, w Egipcie źródłem życia, w Afryce symbolizuje płodność, a w kulturze europejskiej i amerykańskiej kojarzy się z żałobą. Ale nie tylko. Jest on również nieodłącznym i pożądanym kolorem w biznesie. Wystarczy go tylko umiejętnie wykorzystać.

Czarny kolor a psychologia koloru w biznesie

Psychologia koloru w biznesie to nietuzinkowe zagadnienie, aczkolwiek trzeba przyznać, że niezwykle modne i coraz częściej respektowane w dużych firmach. Eksperci wizerunku twierdzą, że czerń z jednej strony kojarzy się z autorytetem, pewnością siebie i niezależnością, a z drugiej może wywoływać dystans, nieśmiałość i chęć pozostawania w cieniu. Czarny jest symbolem tajemniczości, ale też wiedzy i władzy. Ponadto, jeśli ktoś ubierze się w niego od stóp do głów, może spowodować barierę komunikacyjną, gdyż jest to raczej barwa wskazująca na wycofanie i powagę. Dlatego w biznesie powinien być stosowany w umiarkowanych ilościach. Z kolei aby wywołać jego pozytywny odbiór, najlepiej przełamać go innym kolorem.

Żakiet LEMON Potis&Verso
Żakiet LEMON Potis&Verso

Dowiedz się więcej o żakiecie LEMON

 

Od kiedy czarny kolor stał się symbolem elegancji?

Czarny kolor przez wieki był kolorem żałoby. Do zmiany jego smutnego oblicza przyczyniła się poniekąd Coco Chanel, która w XX wieku zaprojektowała kultową dziś sukienkę tzw. „małą czarną” (co ciekawe, wówczas wcale nie była taka „mała”, gdyż sięgała do połowy łydki). W tym czasie czarny kolor zyskał miano elegancji, wyrafinowania i luksusu. Nie da się ukryć, że dziś jest on cenną barwą i tworzy świetny duet z innymi kolorami. Jest dla nich doskonałym tłem – pozwala je wyróżnić, akcentuje ich znaczenie i podkreśla ich dynamiczne cechy. Warto dodać, że niejednokrotnie czerń kojarzy się z luksusem i czymś wyjątkowym – zwykle droższym.

Sukienka LUGA Potis&Verso
Sukienka LUGA Potis&Verso

Dowiedz się więcej o sukience z kontrafałdą LUGA

 

Czerń w biznesie – jak go stosować?

Czarny jest ponadczasowym wyznacznikiem elegancji. Jakkolwiek, w biznesie nie wypada ubierać się w niego od stóp do głów – zwłaszcza przed godziną 18.00. Wygląda to zbyt dramatycznie i może wywołać niezbyt pozytywne skojarzenia. Jakkolwiek – na wieczorne spotkanie biznesowe możesz sobie pozwolić na czerń. Choć jest to luksusowa barwa, to może powodować też negatywne skojarzenia i przytłaczać, tak więc w biznesie najlepiej stosować ją z umiarem. Najlepsze będą więc czarne akcenty i ubrania bazowe, np. marynarka do jasnej koszuli lub spódnica do kolorowej bluzki.

Żakiet SONRISA Potis&Verso
Żakiet SONRISA Potis&Verso

Dowiedz się więcej o żakiecie SONRISA

 

Mała czarna jako element elegancji biznesowej

Chyba nie ma kobiety, która nie miałaby w szafie „małej czarnej” we współczesnej odsłonie. W biznesie korzystnie będzie ona wyglądać jako baza, np. założona pod jasny żakiet lub samodzielnie (ale dopiero na wieczorne spotkanie biznesowe lub pracowniczy bankiet). „Mała czarna” znakomicie będzie prezentować się z dodatkami w odmiennym kolorze, np. srebrną lub złotą biżuterią, szarą kopertówką i szpilkami w odmiennym kolorze. Na co dzień do pracy lepiej będzie, jeśli wybierzesz sukienkę w kolorze czarnym połączonym z inną barwą, np. białą, beżową lub błękitną.

Sukienka CLASSIC 4 AK L'AF
Sukienka CLASSIC 4 AK L’AF

Dowiedz się więcej o sukience AK CLASSIC

 

Sukienka LEMON Potis&Verso
Sukienka LEMON Potis&Verso

Dowiedz się więcej o sukience LEMON

 

Czarne eleganckie spodnie

Miłośniczkom wygody polecamy eleganckie czarne spodnie, które będą doskonałą bazą do wielu stylizacji. Idealnie będą pasować do koszuli, ale też do satynowych lub jedwabnych bluzek. Najlepiej prezentować będą się z butami na obcasie – kobieco i lekko. Mówi się również, że czarny wyszczupla. To prawda – pod warunkiem jednak, że nie ubierzesz się w niego od stóp do głów. Jednak spodnie w tym kolorze jak najbardziej odejmą Twojej sylwetce nadmiarowych centymetrów (o ile takie istnieją) i dodadzą gracji.

Spodnie HEIDI Potis&Verso
Spodnie HEIDI Potis&Verso

Dowiedz się więcej o spodniach HEIDI

 

Czarna spódnica – doskonały element do wielu stylizacji

Czarna ołówkowa spódnica to klasyka elegancji biznesowej. Najlepiej zestawić ją z błękitną lub jasną koszulą, która będzie wyglądać schludnie, a jednocześnie ożywi Twoją stylizację. Nawet po wielu godzinach pracy będziesz wyglądać w niej świeżo. W jasnych kolorach bluzki zdecydowanie będzie Ci lepiej. Zwłaszcza latem, gdyż kolor ten znakomicie zaakcentuje opaleniznę. Ołówkowa spódnica podkreśli kobiecą sylwetkę. Jeśli chcesz zadbać o większy komfort, wybierz tę wykonaną z miękkich materiałów, np. niegniotącej się wiskozy i z delikatnym rozporkiem, który sprawi, że strój nie będzie krępował Twoich ruchów.

Spódnica ISMEA Potis&Verso
Spódnica ISMEA Potis&Verso

Dowiedz się więcej o eleganckiej spódnicy ISMEA

Warto stawiać czarny ubiór w biznesie ze względu na elegancki charakter tej barwy. Jakkolwiek, najkorzystniej wygląda stosowany z umiarem, najlepiej w otoczeniu innych kolorów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *